mehdi

نشانه های خستگی روحی و فکری

ولی در حقیقت این وضعت قابل درمان است و باید اول نشانه های خستگی روحی و فکری را، شناسایی کنید.


نشانه های خستگی روحی و فکری

آیا به سادگی خسته می شوید؟


آیا بیش از اندازه و یا بسیار کم می خوابید؟


آیا هر روز صبح خسته از خواب بیدار می شوید با اینکه خواب کافی داشته اید؟


در زندگی پرمشغله و استرس روزانه اغلب امیدواریم زندگی تغییر کند ولی گویی همه چیز به ، جای بهتر شدن بدتر می شود. بسیاری از مسائل از دردسرهای محل کار گرفته تا خانواده و یا، سروکار داشتن با همسری ناسازگار و یا حتی یک عادت بد، همگی می تواند موقعیت های استرس زا، ایجاد کرده و به گزارش پرشین وی در طولانی مدت منجر به خستگی روحی و ذهنی شده و، فرسودگی ایجاد می کند.


نشانه اول: مدام احساس خستگی می کنید.


برخلاف خستگی معمولی، از درون احساس خستگی می کنید. فکر می کنید هیچ مقدار خواب یا قهوه، نمی تواند احساس بهتری به شما داده و خستگی تان را رفع کند. سطح انرژی تان در تمام اوقات پایین است، و به نظر نمی رسد با استراحت بهتر شود.


آثار خستگی ذهنی و روحی

نشانه دوم: به سادگی آزرده خاطر می شوید.


از نشانه های خستگی روحی و فکری این است که با کوچکترین چیزها ناراحت و آزرده می شوید. شما تنها چیزهای منفی در اطراف خود می بینید و از همین رو مدام همه چیز برایتان ناراحت کننده، به نظر می رسد و بر سر چیزهای جزئی عصبانی می شوید. به شدت نسبت به چیزهای منفی در، اطرافتان حساس هستید و باعث ناامیدی تان می شود.


نشانه سوم: انگیزه ندارید.


شا اخیرا احساس می کنید انگیزه تان را نسبت به زندگی از دست داده اید. به نظر نمی رسد هیچ چیز، انگیزه ای برای تلاش بیشتر و داشتن زندگی بهتر ایجاد نمی کند. اراده و تمایلی برای انجام دادن کارها، نداشته و مدام در تلاش یافتن انگیزه لازم هستید.


نشانه های خستگی روحی و فکری

آثار هشدار دهنده در سلامت روان

نشانه چهارم: همیشه دیر می کنید.


شما برای هیچ چیز به موقع نمی رسید. همیشه دیر می کنید چرا که انگیزه کافی برای هیچ کاری ندارید. برای شما به راستی چیزی اهمیت ندارد و بنابراین وقت شناسی به نظر چندان مهم نمی رسد. شما حتی، دیگر برای خودتان هم زمان کافی ندارید.


علایم هشداردهنده عدم سلامت روحی

نشانه پنجم: دچار حمله های اضطرابی می شوید.


از نشانه های خستگی روحی و فکری این است که تقریبا اغلب دچار اضطراب می شوید. از آنجا که با کوچکترین چیزها ناراحت می شوید، حمله های اضطرابی را به صورت روزانه، تجربه می کنید. نگرانی های بی دلیل دارید و همین امر به احساس خستگی بیشتر اضافه می کند.


نشانه ششم: از مسئولیت ها فرار می کنید.


گرچه از قصد از زیر بار مسئولیت ها شانه خالی نمی کنید ولی آنقدر با استرس و فشار، انرژی تان تحلیل رفته است که به گزارش پرشین وی توانی برای برعهده گرفتن مسئولیت ها ندارید. احساس می کنید قربانی هستید و بیش از این نمی توانید تحمل کنید.


نشانه هفتم: احساس جدایی و انزوا می کنید.


شما به نوعی احساس جدایی از هرکسی و هر چیزی در زندگی دارید و دیگر با چیزی تحت تاثیر، قرار نمی گیرید. دیگر احساسات قوی نسبت به چیزی نداشته و از درون احساس کرختی و بی حسی دارید. احساس می کنید از دنیای اطرافتان جدا شده اید.


رایج ترین نشانه های خستگی روحی و فکری

نشانه هشتم: دچار تهوع و بی حالی هستید.


از دیگر نشانه های خستگی روحی و فکری حالت تهوع، بی حالی و سرگیجه است و نیاز به استراحت دارید. بدین معنی که بدن و ذهن شما به دلیل استرس بیش از اندازه دچار افت روحی و روانی شده است.


نشانه نهم: بدون هیچ دلیلی گریه می کنید.


حتی کوچکترین چیزها روی شما اثر گذاشته و به سادگی اشک هایتان جاری می شود. با خستگی روحی و فکری، انسان توانایی کنار آمدن با موقعیت های چالش برانگیز را از دست می دهد. همین امر استرس را تشدید، کرده و باعث می شود بدون هیچ دلیلی مدام اشکتان جاری می شود که در حقیقت این اشک ها به دلیل تمام، دردهایی است که در درون خود نگه داشته اید.


سلامت روان

روش های درمانی برای خستگی روحی

نشانه دهم: نمی توانید درست بخوابید.


از نشانه های خستگی روحی و فکری این است که با وجود اینکه شما از نظر روحی، فیزیکی و احساسی، دچار خستگی هستید ولی خوابیدن برایتان سخت است. برای شما آرام کردن افکارتان و به خواب رفتن دشوار است. مهم نیست چقدر در رختخواب دراز بکشید، در هر صورت افکار مختلف مدام در ذهنتان هجوم آورده و، موجب بی خوابی می شود.


آیا چنین نشانه هایی را در خود آشنا می بینید؟ نگران نباشید! چرا که خستگی روحی از وضعیت های، قابل درمان است.


راه کارهای موثر در درمان خستگی روحی

اگر همیشه احساس خستگی و فشار روحی دارید، برای بهبود شرایط، چند کار را می توانید انجام دهید. برخی تغییرات کوچک در عادات روزانه می تواند به شما در مدیریت این احوال کمک کند.


راه کار اول: عامل استرس را حذف کنید.


عامل خستگی روحی خود را حذف کنید. عامل استرس زا را شناسایی کرده و برای تغییر وضعیت، به نفع خود قدم بردارید. همیشه چیزی وجود دارد که می تواند شرایط را بهتر کند. شما هرگز درمانده نیستید.


راه کار دوم: روش های ذهن آگاهی را تمرین کنید.


تکنیک های ذهن آگاهی از جمله چیزهاییست که به صورت علمی در کاهش اضطراب و استرس و، از بین بردن نشانه های خستگی روحی و فکری شناخته شده و مورد تایید است. ذهن آگاهی موجب، می شود نسبت به لحظه حال آگاهی پیدا می کنید. به گزارش پرشین وی با تمرین ذهن آگاهی توجه، خود را از چیزهای منفی دور می کنید.


درمان های موثر در رفع خستگی روحی

راه کار سوم: با دوست مورد اعتمادتان صحبت کنید.


به اشتراک گذاشتن احساسات با یک دوست امین و مورد اعتماد می تواند تا حد زیادی در تخفیف و، کاهش استرس موثر باشد. آن شخص لازم نیست به شما راه کاری ارائه دهد. تنها کاری که باید انجام، دهد این است که بدون هیچگونه قضاوتی تنها به حرف هایتان گوش دهد.


راه کار چهارم: به دنبال درمان تخصصی باشید.


مشاوره با تراپیست و به شما در به دست آوردن ابزار لازم برای حل مشکلات روانی و احساسی، کمک می کند. رفتاردرمانی شناختی (CBT) و همچنین تکنیک های ریلکسیشن و آرام سازی نیز، می تواند تا حد زیادی موثر و کمک کننده باشد.

منبع : پرشین وی 

موضوع :
برچسب ها : ,

+ نوشته شده در 1400/9/20ساعت 17:25 توسط pari | تعداد بازديد :7 |

عناوين مطالب پربازدید
لیست وسایل کوهنوردی (یک روزه) در زمستان (سال 1398)
ویژگی های لپ تاپ استوک
ساک مسافرتی | خرید ساک دستی | خرید اینترنتی ساک مسافرتی
رادار نقطه کور سانتافه
بیماری های حاصل از کپک منزل این علائم را دارند
پرستاری کودکان
معرفی ادکلن های تام فورد زنانه و مردانه
تور مشهد از تهران و توصیه های سفر هوایی به این مقصد!
کلاس اکسل پیشرفته
ارائه خدمات باربری